Můj SmartKat - aneb, jak jsem dopadl ... Honda
Co se mi stalo - povolování stěhů - zlomený čeleň - ohnutý stěžeň - praskající sváry rámu
Můj tuning -
Honda 2,3 a zlomená káča

Ale ale, copa se to stalo? .... Že by tuning?
Jasně! Tuním!

Ale po pořádku ... Vody se nebojím, ale mám k ní a nebo z ní respekt! Vím a nebo tuším, co dokáže! Mnohdy může jít i o holý život! Málo kdo si to uvědomuje, ale je to prostě tak! Jsem už ve věku, kdy na hrdinství opravdu času není. Vyrůstal jsem u vody a na vodě ...
Krátce před prvním výjezdem se SmartKatem na slanou vodu do Chorvatska jsem si uvědomil, co to je "bura", jak tomu říkají chorvati. Kdo neví, tak jenom ve zkratce:
Fouká krásně, neustále víc a víc ... Ale má to háček! Fouká od pevniny na moře! Zdvihají se vlny, jak to mu při větru bývá ... Mnohdy i hódně veliké vlny! A křižovat proti nim na břeh se Smartkatem - to je boj o přežití! Proč? Vysvětlím - SmartKat je lehký, nafukovací plováky nedokáží "proříznout" vlnu. Každá větší vlna dá návětrnému plováku takovou facku, že se celá loď otočí a je po plánovaném kurzu! V určité fázi výšky vln a síly větru už je to prostě marný boj! Teta fyzika je neúprosná! prostě to nejde!

To jsem si uvědomil a zamyslel jsem se. Bylo mi jasné, že elektrický motor nechci. Mám k tomu své subjektivní (i objektivní) důvody. Smradlavej dvoutakt jsem zavrhnul - po zkušenostech s hausbótama. Volba byla jasná - čtyřtakt! A vzduchem chlazený. Viděl jsem, co slaná voda umí udělat se systémem chlazení přívěsných motorů. No, a jelikož celý SmartKat je v tzv. "provedení podpapírovém" - padla volba na Hondičku 2,3 (taktéž podpapírovou). Chtěl jsem "dlouhou nohu", ale nebyla k mání. Jenom krátká. Tak jsem zbastlil prototyp úchytu motoru. Mojí podmínkou bylo, že osazení motoru nesmí mít vliv na funci "plachetnice" (nebo i rostlináře). Tedy žádné vyndavání kormidla a místo toho zrcadlo na motor. Ne! Pěkně vedle sebe, aby mohlo fungovat vše. Prototyp je na fotkách. Nicméně - zůstalo u prototypu, protože je naprosto funkční a není důvod něco předělávat ... :-)
Dneska už mám k dispozici dlouhou nohu (dostal jsem ctí a darem zadřenou tu samou Hondu, ale s dlouhou nohou). Ale jak to tak bývá - nejsou lidi! Ještě jsem se nedostal k tomu, abych udělal ze dvou motorů jeden. Ale ono k tomu jednou dojde ... :-)

Ps: Když vidím na netu videa SmartKatů s přívěsnými motory, které jedou v "kavitačním režimu", tak je mi jich líto! Těch motorů, né těch blbečků, co je tak trápí ... Ale oni si to jednou přetočí a budou se divit i ušima!