Můj SmartKat - aneb, jak jsem dopadl ... sváry
Co se mi stalo - povolování stěhů - zlomený čeleň - ohnutý stěžeň - praskající sváry rámu
Můj tuning -
Honda 2,3 a zlomená káča

Ale ale, copa se to stalo? ....
Záhy jsem na to přišel! Někde někdo ve výrobě pospíchal, zapomně a nebo se na to prostě vy....!
Zase stejná píseň ... Druhé nejzatíženější místo rámu je osazení kormidla. První je na přídi - sedla stěžně a čeleně včetně zámku káči. Tam je vše OK! Tedy na přídi.
Pravým opakem je záď! Osazení pouzdra kormidla je řešeno provrtáním - tedy zeslabením rámu. To by nebylo na závadu, kdyby bylo oslabení vhodně nahrazeno pomocí svárů. Když si představím, jaká je na kormidlo vyvíjena boční síla od závěsu hlavní plachty při jízdě v závěsu na trapézu, tak je mi naprosto jasný, proč to popraskalo! Zase je to poddimentováno! Kua!
Pominu li takovou drobnost, jako je ohýbání závěsů plováků, které jsou již u "nových modelů" z mnohem silnějších plechů, tak mám problémy s praskáním diagonálních svárů rámu. Již jsou převařeny, ale praská to dál a dál. Né nadarmo nám na průmyslovce tloukli do hlav, že svár je sice nejpevnější, ale také zároveň nejkřehčí místo celé konstrukce!
Zde nemám co bych dodal. Snad jenom to, že silnější materiál způsobí vyšší hmotnost - a to nechceme! Tedy budu každý rok vařit a vařit a vařit.
Popraskané sváry rámu na snímcích jsou po dvou sezónách ...