Můj
SmartKat - aneb, jak jsem dopadl ... sváry
Co se mi stalo - povolování
stěhů - zlomený čeleň - ohnutý
stěžeň - praskající
sváry rámu
Můj tuning - Honda 2,3 a zlomená
káča
Ale ale, copa se to stalo?
....
Záhy jsem na to přišel! Někde někdo ve výrobě
pospíchal, zapomně a nebo se na to prostě vy....!
Zase stejná píseň ... Druhé nejzatíženější
místo rámu je osazení kormidla. První je na přídi -
sedla stěžně a čeleně včetně zámku káči. Tam je
vše OK! Tedy na přídi.
Pravým opakem je záď! Osazení pouzdra kormidla je
řešeno provrtáním - tedy zeslabením rámu. To by
nebylo na závadu, kdyby bylo oslabení vhodně nahrazeno
pomocí svárů. Když si představím, jaká je na
kormidlo vyvíjena boční síla od závěsu hlavní
plachty při jízdě v závěsu na trapézu, tak je mi
naprosto jasný, proč to popraskalo! Zase je to
poddimentováno! Kua!
Pominu li takovou drobnost, jako je ohýbání závěsů
plováků, které jsou již u "nových modelů"
z mnohem silnějších plechů, tak mám problémy s
praskáním diagonálních svárů rámu. Již jsou
převařeny, ale praská to dál a dál. Né nadarmo nám
na průmyslovce tloukli do hlav, že svár je sice
nejpevnější, ale také zároveň nejkřehčí místo
celé konstrukce!
Zde nemám co bych dodal. Snad jenom to, že silnější
materiál způsobí vyšší hmotnost - a to nechceme!
Tedy budu každý rok vařit a vařit a vařit.
Popraskané sváry rámu na snímcích jsou po dvou
sezónách ...
|